JosefinAidermo

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Sandra Josefin Aidermo - 15 januari 2012 19:59


Häng med på hälsoresan till Portugal 5-12 maj 2012!

 
Mentala tränare, Michael Södermalm.Mentala tränare, Michael Södermalm. Näringsfysiolog Fredrik Paulún.Näringsfysiolog Fredrik Paulún. Bounce-dansare Jennie Widegren.Bounce-dansare Jennie Widegren.

För sjätte året i rad åker vi på Hälsoresan i maj och njuter av en veckas träning, inspirerande föreläsningar, sol och bad. Vi åker tillbaka till härligt soliga Algarvekusten i Portugal. Häng med du också! Resen går den 5–12 maj.

Under Hälsoresan kan du välja mellan cirka 10 pass om dagen, men du tränar precis så mycket som du orkar. Vi har inga måsten utan vill bara att du ska få långa sköna dagar med vänner, god mat, trevliga nöjen och skön träning i ett behagligt klimat.

http://www.aftonbladet.se/wellness/resor/article13847354.ab


Hade ja bara haft råd så hade jag lätt övertalat mamma till att åka på detta! Visst ser det skoj ut?

Av Sandra Josefin Aidermo - 15 januari 2012 19:37

Helt otroligt som jag gått och dratt mej för att plugga. Det är inte mycket plugg på dingleskolan men nu va jag tvungen att plugga lite matte. Har räknat typ 20 svåra uppgifter, så de är jag nöjd över. Har några kvar att räkna, dock måste jag vila tummen lite. Får jäävligt ont i den av att skriva faktiskt, damn ja säger de igen, jag känner mej väldigt handikappad när ja inte kan använda min högra tumme....  

Jg pluggar inför ett matteprov som vi ska ha på tisdag, men vi får ha det senare också om vi vill. Har jag lika ont i tummen på tisdag som jag har nu vet jag inte om jag skriver provet, de jag skriver blir ju inte så jäkla snyggt heller precis^^ Provet handlar om sannolikhetslära, enda som ag haft problem med i matten... men nu fattar jag det faktiskt, det är rätt enkelt när ma kommer på de!

 

Av Sandra Josefin Aidermo - 15 januari 2012 13:40

Nu är jag tillbaka med bloggandet, tror jag iaf. Ledsen över mitt uppehåll, har bara inte orkat. Anledningen till att jag bloggar just idag är på grund av att jag ligger i sängen... Om ni undrar varför jag gör det såhär mitt på dagen så lovar jag att ni kommer få svar!


Under tiden jag varit borta har jag haft det toppen! Hade ett riktigt bra jullov, fina presenter, bra nyår, goa vänne, fick jobbat ihop massa pengar och jag hann rida väldigt mycket.

Blev sjävklart en hel del shoppande på rean! Älskar rea, härligt att verkligen kunna göra fynd!

Veckan som gått har också varit bra, ar haft jour så jag och dolly har bott i ruggiga dingle. Rummet jag bodde i var inte alls fräscha, hatar internatet faktiskt.. Men iaf, det var skoj öndå. Hade jour med två toppentjejer, vi arbetade på bra i stallet och hade roligt ihop.

Det bästa var ju självklart att ha med sej Dolly och få rida henne ordentligt i ridhuset, hon gick verkligen fint också:') I Fredags var det Lotta-träning i Lysekil, tränade med Bazindra. Jag tycker träningen gick bättre än förväntat, trodde hon skulle vara väldigt sur (hon blir sur när hon vill springa och inte får de) Men iaf, Bazindra gjorde en rolig grej.. Hon hoppade kombinationen som studs,haha!

Igår jobbade jag på morgonen och sen red jag ut Dolly och Sally, turen i skogen med Dolly gick bra tyvärr blev det inte lika kul med Sally. Hon var pigg som vanligt och sprang rätt fort. Jag fick inte riktigt stopp på henne i tid, så hon fortsatte att galoppera smått, vågade inte ta tag i henne eftersom det var halt. Istället så drog hon på i sängen när hon såg raksträckan framför sej och woops så låg vi bägge två på marken(jag hamnade självklart underst..) Klart det känns att få en häst på 250 kilo över sej, specillt när baken är så hård... Men Men, sally klarade sej bra. Jag fick ett rejält klämt knä som jag har svårt att gå på, en tumme som är paj och sen är jag lite stel här och var i kroppen.  Tur att jag hade en snäll bror som svarade i telefonen när jag ringde. Det dröjde väl 2 min så kom han med bilden upp till mej där jag låg. Sally stog ute på åkern och betade, inte så långt ifrån mej. Efter en liten stund kom mamma upp med transporten och hämtade sally. Så min dag blev ju sådär igår..  Fast sånt händer ju, vore konstigt om man aldrig skadar sej när man åller på med hästar..


Idag blev det en slitsam dag på jobbet. Det var jobbigt att halta runt inne hos hönorna men jag överlevde. Det tog ett tag att packa äggen också eftersom jag bara kunde använda min vänstra hand. Helt otroligt så handikappad man blir av att inte kunna göra något med högertummen..  Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen, tchuss!

Såhär såg mitt knä ut igår, lite klämt eller?


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards