JosefinAidermo

Alla inlägg under november 2011

Av Sandra Josefin Aidermo - 20 november 2011 10:26

 

 

Toppendag igår!

Måste börja med att berätta att igår var en toppendag! Fick gjort riktigt mycket, smörjde alla hästarnas grejer, städat inne och ute, krattat, sålt en häst... ätit Thai i kungshamn, myskväll med morsan..plus massa mer. Känndes verkligen bra!


Idag blir en till grejardag!

Idag blir ytterligare en grejardag, jag har inteså många hästar nu att rida.. Bazandra är såld, Dolly o Zindra har vintervila, Prince är väldigt trött, Sandie måste gå och va ny mamma tilll Bazinja.... Hm de får bli att rida Sally och Bazmira tror jag.


Av Sandra Josefin Aidermo - 19 november 2011 19:51

Detta är våran sång!(L)(L)

Av Sandra Josefin Aidermo - 19 november 2011 19:39

  Nu är skönheten såld. Förut kom Boel och hämtade henne. Riktigt skönt att veta hon står nära oss och vi vet hon kommer att få det väldigt bra. Så för er som inte vet vem Bazandra är så är hon mamma till min vita D-pinny Bazindra som jag tävlar väldigt mycket med.

Bazana är hemma nu igen, mamma är överlycklig och laddar för att ut och ta en härslig skogstur  imorgon morgon.

Av Sandra Josefin Aidermo - 17 november 2011 21:32

"goodnight my dear readers"

Engelskan är på topp, då är allt som vanligt! Nu blir det desperate housewives, (som vanligt) de är så bääst!  Nu är jag typ på avsnitt 6 på sesong 2, de ni.

 
Av Sandra Josefin Aidermo - 17 november 2011 19:03

Skolan började riktigt trögt. Satt och skrev som en dåre om mjölk, nötkreatur, grisar... allt möjligt, var verkligen skittråkigt. Vi tog en tur till Ica också, där vi bla skulle kolla olika mejeriprodukter, bröd, räkna hur många ostar det fanns..mm tråkigt. Helt onödigt tycker jag.

Saras söta hund Mojje, fuskigt att man får ha med sina hundar på lektionerna men inte sina hästar..haha

 

   Och på våran biologi lektion gick vi tillbaka till dagisnivå, vi målade...Skulle måla barrskog + olika arter där och samma med lövskogen.. Här är Thereses snygga gran!!

 

Och här skiner mitt MVG igenom i bild! HAHA slå den björken!

Av Sandra Josefin Aidermo - 16 november 2011 19:16

Snacka om att sätta sej på hjärnan.. Men aldrig att jag slutar lyssna på de, pissfest.se! Fanten  

Av Sandra Josefin Aidermo - 16 november 2011 12:28

Idag har jag en riktigt härlig dag! Jag har en sån snäll mentor så jag fick ledigt. Jag skulle egentligen bara vara ledig på eftermiddan men hon skulle vara vikarie på våra lektioner på förmiddan också så jag fick då ledigt hela dagen, riktigt snällt av henne!


Imorse

Eftersom jag är ledig har jag självklart ägnat hela morgonen i stallet, jag har ridit tre hästar och mockat. Sandie och Sally gick väldigt bra, dock inte Prince, han är hur trött som helst att jag börjar oroa mej så han inte är sjuk.


Snart

Jag tänkte ta buss till Kungshamn (tandläkaren) sen det dumma är att bussen är där 40 min innan jag ska in till tandläkaren, tråkigt att sitta och vänta...Men men jag överlever nog, hoppas jag!:) Nu ska jag gå och ta mej en klementin också, haha!

 

Ikväll

Har jag ingen aning om vad jag ska göra, ska nog rida Bazandra och Pinnoccio eller så funderar jag på att fråga om Marcus behöver hjälp med något. Han ska ju snart flytta hem igen (till det andra huset på gården).


    



Av Sandra Josefin Aidermo - 15 november 2011 19:02

  

Kläder från Gina Tricot som jag vill ha.

Tröjan - 399kr. Den ser utroligt mysig ut, är väldigt snygg också.

Byxorna - 499kr. Dom påminner mej lite om Kenza-byxorna som jag älskar. Domma är självklart betydligt billigare.  

Jag är just nu sugen på att handla lite nya kläder, speciellt tröjor och långärmade blusar. Dock tappar jag suget eftersom jag måste spara mina pengar till julklappar. Tur att jag ska jobba nästa helg och helgen efter det!:)

  
Ovido - Quiz & Flashcards