JosefinAidermo

Alla inlägg under december 2011

Av Sandra Josefin Aidermo - 20 december 2011 17:04

 

Inleder med en bild på söta Sandie<3

Tandställningen går lätt i sönder om man äter knäck..? Gör den verkligen de? Nu har jag ätit min stenhårda knäck idag som jag gjorde igår med Turkisk Pebar, och min räls är hel. Det är dock vörre med min tand som gick av av knäcken..haha fan! Fast de är inte så farligt som det låter, hörnet på tanden gick typ bara sönder, men ändå?!?!


Iaf så har jag hunnit mycket idag, jobbat med hönorna på klev i 4 1/2 timma och ridit fem hästar. Min lilla korkade Zindra gick rätt på en snöpinne - fick den mellan bena - hoppade till - blev livrädd...KLANT!

Varit en härlig dag, värre med min träningsverk som inte alls är härlig. Jag har så in i helvete ont asså, har ont på ställen jag inte ens visste att man kunde få ont så som inne i knät? Har typ under lårmuskeln..? På sidan av knät? Asså detta är en riktigt jävla konstig träningsverk jag lider av, fyfan för att sätta mej ner, eller gå i neförsbackar. Känndes så inte så skönt heller förut när jag red i sadel och red lätt eller stog i fältsits, GAAASH!


Nu ska jag ut i det kalla ígen, ska brumma upp med moppen till Anna med Lasern, har nämligen testat att laserbehandla mej.. hehe konstigt va? Men tror nästan att det funkar. Jo ska köpa honung också när jag är där, är så himla sugen på deras supergoda honung! Muumma! Puss hej!

Av Sandra Josefin Aidermo - 19 december 2011 17:21

Nu avslöjar jag min bästa hemlighet, eller?

Antar att alla är igång med sitt julgodisbak? Ni som gärna gör julgodis eller ni som älskar lakrits, här får ni läsa om värsta grymma grejen.

   

Det var för någon vecka sen som jag läste något väldigt intressant på mjölkpaketet, nämligen lakritsknäck, låter det inte underbart?

Jag gjorde bara lite lakritsknäck första gången för att se hur de smaka, mums säger jag! Ikväll blir det att göra en hel sats med laktrisknäck 


Receptet:

  • Som det vanliga knäckreceptet (2 dl av allt..?)
  • Istället för att hacka mandlar och lägga i så lägger man Turkisk Pepar i en påse och slår isönder dom, blanda bara i dom i smeten som vanligt sen. 

Ett tips, har ni räls så gör inte knäcken för hård, blir perfekt när den är 119 grader.

Av Sandra Josefin Aidermo - 18 december 2011 10:49

Damn va den sätter sej på skallen, men jag gillar den! Ett stort plus till att Justin Bieber är så nygg också  

 

Av Sandra Josefin Aidermo - 18 december 2011 10:35

Gud så skönt! Somnade innan tio igår och sov till 10 idag, nu har jag verkligen sovit länge!

Nu ska jag gå ut och rida så många hästar som jag hinner tills klockan är  typ tre, vid halv fyra ska jag åka med Dingleskolan upp till Assleröd och hjälpa till. Dingle ska ha något nummer och göra reklam för skolan, dom ska köra fyrspann, hoppa, dressyr, tömköra och köra enbent. Får hoppas showen blir bra!

Nu måste jag ut i stallet, puss puss

6 dagar kvar tills Julafton! Längta elllleeer? 

Av Sandra Josefin Aidermo - 16 december 2011 21:22

Jag har sedan ett tag tillbaka stört mej på dom fula namnskyltarna som våra hästar har, jag gjorde dom i slöjden när jag gick i typ 4, nu måste dom bara bytas!

Jag och mamma fick en väldigt smart ide, vi tänkte det vore roligt om det hängde ett kort på varje häst på deras box, så kan alla lättare se vilken häst som bor i boxen om dom inte kan namnet då. Tillslut fick jag bestämt hur namnskyltarna skulle se ut.

Här kommer några av dom jag gjort:

     

Såhär har jag gjort:

  • Valt ut en snygg bild
  • Redigerat dom i picnik
  • Skapat ett kollage i picnik och skrivit till informationen om hästarna
  • Skrivit ut dom på ett A4 glossy paper
  • Till sist kommer mamma att plasta in dom så att dom blir mer slittåliga

Nå vad tycker ni?


Av Sandra Josefin Aidermo - 16 december 2011 21:08

Nu har jag fått gjort en hel del, haft en jävla huvudverk men blev så rastlös av att sitta framför tven så jag började greja och städa lite, efter ett bra tag försvann äntligen min huvudverk och jag började genast känna mej piggare. Det var lixom en sån huvudverk som typ slog mej i bakhuvet när jag rörde på mej:( Men nu ska jag inte klaga, allt är frid och fröjd:)


Imorgon börjar jag jobbet klockan sju, ska jobba på klev (med hönorna). Många tänker säkert: Åh va tråkigt att plocka ägg.. Men jag tycker det är rätt gött, jag jobbar inte så länge, står själv och har på hög musik och det är varmt och skönt! Det enda som är väääldigt negativt med jobbet är när jag hittar en död höna och måste ta hand om den, har verkligen fobi för att ta i döda djur, uuuusch! Tycker det är riktigt härligt att jag har en hel del jobb framför mej nu, sparar ju trots allt till en tv att ha på rummet.

Imorgon ska jag också rida såklart vet inte hur många hästar det blir än men jag satsar på 4 stycken tror jag. Efter att ha ridit ska jag och mamma åka och handla lite grejer för att senare på kvällen ska vi antaglien göra lite julgodis och sånt. Ska nämligen testa göra ett nytt godis men än så länge är det hemligt, måste se hur det blir först innan jag avslöjar det!

 

 

Kortet är taget förra nyårsafton.

Av Sandra Josefin Aidermo - 16 december 2011 17:54

Va tycker ni om mitt enskilda? Själv tycker jag om det sådär, hadeväl sett bättre ut om jag haft ett snyggt linne eller blus istället för min ridtshirt...men så kan de va;)


Klassfotot blev tyvärr riktigt suddigt eftersom jag tog det från kungsfotos hemsida. Men iaf hästelever hade ridkläder, hundelever hade med sina hundar... då blirkortet såhär! haha


Jag kommer inte att beställa hem något foto iår iaf.

 
Av Sandra Josefin Aidermo - 15 december 2011 19:59

Härligt härligt, jag har inte tappat lusten på att blogga sen förut i skolan, inte dåligt va?;) Shit asså, måste säga att jag fortfarande är mätt sen julmaten i skolan, har inte ätit något sen dess och jag tvekar på att jag behöver äta mer idag så mätt jag är... haha knäppt ändå.

Efter att jag kom hem från skolan hade jag lite markarbete med Prince, han gick väldigt fint! Sen tog jag ett lätt dressyrpass/jogging med Dolly som ska sättas igång nu, även honvar väldigt duktig! Efter att ridit höll jag en dressyrlektion för Julia som har Razman på lite foder och jag tyckte att även det gick väldigt bra. En dra dag helt enkelt;)

Nu vet jag inte vad jag ska göra resten av kvällen, kanske försöka fixa mej en bokrecension....den måste ju snart in så lika bra att ha det gjort.

Puss hej, leverpastej

Årets pepparkakshus som jag gjort;) 


Ovido - Quiz & Flashcards